הצמד שבונה את הקואליציה מנסה לפרק את 'יש עתיד'

אברהם רוזן יום ליום | צילום: פייסבוק No Comments on הצמד שבונה את הקואליציה מנסה לפרק את 'יש עתיד'
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

במהלך השבוע האחרון חברי הכנסת אלקין ולוין נכנסו ויצאו בלשכת ראש הממשלה אלקין ולוין סרבו לנדב כל מידע על הנעשה מאחורי הקלעים בדרך להרכבת הממשלה. הצמד הזה פועל במסירות אין קץ למען הבוס. נתניהו סומך עליהם הוא יודע כי איתם ניתן למכור "סוסים בעליה" הם שומרים על חשאיות רבה ולא מעט הישגים אותם זוקף נתניהו לזכותו הם פרי עבודתם של השניים. הם משמשים כגורם המגשר בין ראשי המפלגות. אלקין מוכר כאיש סוד המדבר מעט ועושה הרבה. לוין נהנה מאמינות רבה יש הטוענים כי אין צורך לסוגר איתו הסכם כתוב לאמירה שלו יש משקל חשוב יותר מכל מסמך.

אלקין הוא היסטוריון בדרכו הייחודית הוא מעצב פרקים מדפי ההיסטוריה הפוליטית של מדינת ישראל חלקם עוצבו ונכתבו על ידו וסוכמו על ידי חברו המשפטן יריב לוין. במהלך השבוע האחרון הם ניסו להוסיף פרק נוסף להיסטוריה הפוליטית של מדינת ישראל את פירוקה של 'יש עתיד'. מדובר במשימה של שניים שלהם יש 'אתמחי גברא' בפירוק מפלגות הם עשו זאת בעבר כאשר הקימו את העצמאות. המשיכו עם קדימה בבחירות האחרונות לכנסת ה-19. היום הם מנסים את זה עם יש עתיד מהלך שכזה הם ניסו לעשות לאחר הפיטורים של יאיר לפיד מהממשלה. נתניהו ניסה לשדל חלק מהשרים להמשיך לכהן כשרים למרות פיטורי יאיר לפיד. שרי יש עתיד מיהרו לדווח על כך ליו"ר המפלגה והמשימה נכשלה.

אולם חברי הכנסת של ישי עתיד רואים כיצד נתניהו מתקדם לקראת הרכבת הממשלה הבאה וכיצד הם מתרחקים ממנה. 'יש עתיד' הפכה להיות סוג של מוקצה מחמת מיאוס איש אינו רוצה אותה נתניהו לא מוכן בשום פנים ואופן לשמוע על יאיר לפיד. לפיד אינו 'כוס התה' של הרצוג והפערים ביניהם הם לא רק אידיאולוגיים הם בעיקר פערים של יחסי אנוש.

נכון לעכשיו איש אינו מוכן לאשר כי בליכוד עסוקים בלפרק את יש עתיד. גם ביש עתיד וגם בליכוד אומרים לי חברי כנסת שלא היו דברים מעולם. אולם יש מספר חברי כנסת מיש עתיד שרמזו לי שחברי כנסת מהליכוד דיברו איתם על תמיכה בממשלה. "ושלא תבין לא נכון לא מדובר בתמיכה מבחוץ". הם הדגישו.

את האישור היחיד על הסדקים בתוך יש עתיד קיבלתי ממיקי לוי. ללוי שכיהן כסגנו של לפיד יש 'בטן מלאה' על יו"ר המפלגה שלו פתק שנשמט מכיסו הסגיר את דעתו על הנעשה במפלגה על חברי המפלגה ועל יו"ר המפלגה. לדעתו לפיד הגיע לעימות לא ערני ודבריו כלפי יו"ר ש"ס הרב אריה דרעי היו טעות. לוי מטיל ספק בתרומתו של פירון למפלגה. במערכת הבחירות לוי חרש את הארץ לאורכה ולרחובה בעוד פירון לא נתן כתף "בטח הוא השתתף בשיעורי תורה" כתב בפתק שהודלף גם את עמדתו על אורי שני הוא הסגיר באותו פתק. אין ספק שעם מאמץ נוסף אלקין ולוין בהחלט יוכלו לברך על התוצאה של פירוק המפלגה.

כפי שהדברים נראים כרגע הממשלה ההולכת ומתגבשת. היא ממשלה של 67 מנדטים. ממשלה כזו היא לא ממשלה חזקה ואין שום הבטחה ליציבות שלטונית ההערכה כי ממשלה כזאת לא תמלא את ימיה בפרט שבין המפלגות השותפות לה קיימים פערים רבים בתחומי חברה כלכלה וגם בנושאים מדיניים. מאידך חשוב לציין החלטת נתניהו לצרף לוועדה למינוי שופטים עוד פוליטיקאים מביאה קץ לשמועות והאיומים כי פניו של נתניהו לממשלת אחדות לאומית בה תהיה שותפה מפלגת העבודה. מי שמתכנן לאיים על מערכת המשפט ולבצע בה שינויים מרחקי לכת לא יוכל לבנות על שותפות עם הרצוג.

חשיבות רבה רואה נתניהו בצירופו של כחלון לממשלה לא רק בשל הנושאים הכלכלים דווקא בשל הסוגיות המדיניות בהם כחלון מצטייר כיונה ולא כנץ. "נתניהו לא יוכל להיות הסמן השמאלי בממשלת הימין שבראשותו טוב לו שכחלון יהיה האיש הרע.

כחלון רוצה להצטרף לממשלה אך הוא חושש מיאיר לפיד. כולנו ויש עתיד מתמודדים על אותו קהל מצביעים. ללפיד יש יתרון משמעותי בזירה התקשורתית לכחלון יתרון משמעותי בזירה הפרקטית. אלא שהחשש של כחלון שגם הישגים שהוא יצליח להוביל יגומדו בתקשורות על ידי לפיד. ואת הכישלונות של ממשלת נתניהו ידאג לפיד להצמיד את זה לכחלון. ולכן בתחילת השבוע מעביר כחלון מסר לנתניהו ללא ליברמן אני לא נכנס לממשלה. נתניהו אכן פגש ביום שישי את ליברמן בביתו שברחוב בלפור. ליברמן דרש שחוק הגיור והגיוס לא ישונה. נתניהו שמע אותו וביקש לשנות מספר סעיפים מההסכם המתגבש עם יהדות התורה. כתוצאה מכך ההסכם שונה וחברי הכנסת של יהדות התורה ליצמן פרוש וגפני נכנסו למעונם של גדולי ישראל חברי מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל ודגל התורה לדווח להם על ההסכם המתגבש עם הליכוד החתימה עם אגודת ישאל נדחתה ואני מניח שעוד השבוע תהיה חתימה בין אגודת ישראל לבין הליכוד.

עניין אישי

נושא התיקים הפך לאחד מהמוקשים שנתניהו נדרש לפרק אותם. כחלון דורש להעביר אליו את מינהל התכנון הנמצא במשרד הפנים. המשמעות של העברה הזאת היא לקחת את הלב של המשרד והפיכתו למשרד חסר תוכן. בש"ס שמעו על הדרישה ונזעקו. בעוד החזית כחלון ש"ס בוערת נתניהו נאלץ לטפל בבעיות מבית פעילי ליכוד פנו למספר חברי כנסת חדשים ובפיהם דרישה כנסו את הסיעה ותדרשו לקבל דיווח על הנעשה במו"מ הקואליציוני. בשיחות פנימיות מתברר כי הליכוד נשאר בלי נכסים בממשלה ובכנסת. אמנם לליכוד יש 30 מנדטים אך הועדות והתיקים בממשלה הולכים ומדלדלים. טוענים חברי הכנסת החדשים של הליכוד.

ח"כ דודי אמסלם ואיתו ארבעה נוספים הודיעו כי הם מבקשים לעמוד על שלהם ולא להשלים עם המתרחש. הם הודיעו כי הם מעדיפים ממשלה לאומית.

ראוי לציין כי הח"כ החדש דודי אמסלם הוא מועמד מחוז ירושלים בליכוד והוא מתכוון ליישם את האג'נדה בה הוא מאמין : בנייה במעלה אדומים ומלחמה אנטי חרדית בבית שמש. ביהדות החרדית עוקבים בדאגה אחר האמירות שלו.

בעוד נתניהו מתפנה לטפל בבעיות מבית בנט וליברמן סוגרים ביניהם שת"פ הליכה משותפת לראש הממשלה. ליברמן הרוויח את תיק החוץ בנט לא דורש אותו בתמורה ליברמן מפעיל לחץ על נתניהו שישאיר את תיק הדתות בידי הבית היהודי. גם ההצעות מרחיקות הלכת שנתן נתניהו לבנט לא בדיוק מוצאים חן בעיניו. ביום שני דובר על פשרה אותה הצליחו להשיג חבר צוות המו"מ אריאל אטיאס עם ראש המטה של בנט שלום שלמה. השניים סגרו התיק יופקד בידי ש"ס והמנכ"ל יהיה של הבית היהודי. ביום שלישי כבר דיברו על שר מטעם ש"ס וסגן שר מטעם הבית היהודי. בתוך הבית היהודי מדברים על החלפתו של אלחנן גלט. לטענת גורמים שונים בבית היהודי גלט לא היה דומיננטי כמצופה ומי שחתום על ההישגים (המועטים שהיו) של המשרד הוא סגן השר בן דהן ועוזרו הרצל יחזקאל. גלט לא פעל דבר. אלא שלא בטוח כלל שגלט יודח שכן הוא נהנה מתמיכה של הרב חיים דורקמן ראש ישיבות בני עקיבא ואחד מהדמיות הבולטות בין רבני הציונות הדתית.

במערכת הבחירות בנט ואורי אריאל דיברו בגנות הסנקציות הפליליות בראיונות שהעניקו בנט אריאל ושקד לכלי התקשורת הם טענו כי הממשלה הבאה תסיר את הסנקציות הפליליות. אלא שדיבורים לחוד ומעשים לחוד בנט מטיל וטו על כך והוא טוען ששינוי בחוק הגיוס והגיור יגרום לכך שהבית היהודי לא יכנס לממשלה .

נכון לעכשיו משרדי הממשלה יאוישו כך: בריאות- לליצמן. ביטחון- יעלון. אוצר- כחלון. שיכון- גלנט. משפטים- ארדן/ שלום. פנים- דרעי. תחבורה- כץ. תמ"ת- בנט. דתות- דרעי. חינוך- ארדן. קליטה- אלקין. גם זהותם של יו"ר הוועדות בכנסת מתחילים להיחשף.

הג'וב החדש של פרס

כשבוע לפני סיום כהונתו של הנשיא פרס הופק סרטון תדמית בו פרס שימש בתפקיד השחקן הראשי פרס התייצב במשרד כח אדם לחפש עבודה. בסרטון פרס שימש כמתדלק בתחנת דלק כמאבטח בביטוח הלאומי כקופאי בסופר גדול. לא בטוח שפרס סיפר למפיק הסרט את העיסוק האמיתי שלו כפי שפורסם בעיתון הכלכלי "דה-מרקר" לפיו הנשיא לשעבר חתם על עסקה עם בנק פועלים שבמסגרתה יקדם את ענייני הבנק תמורת 30 אלף דולר לחודש. על פי הפרסום, פרס אף ייקח חלק בחגיגות 40 שנות פעילות הבנק, שייערכו בניו יורק בסוף חודש אפריל.

ההערכה שפרס נשכר לייעץ לבנק כיצד לטפל ברפורמות של כחלון. עוד נחשף שפרס ערך שיחה יזומה עם כחלון לפני כשבוע בו הוא הציע לו עזרה ותמיכה בתפקידו כשר האוצר מבלי שגילה לו שהוא מייעץ לבנק הפועלים.

החשיפה הזאת הובילה לכך שבלשכתו של פרס אישרו שלפרס יש חברת יעוץ והיא מעניקה שירותי ייעוץ לחברות גדולות במשק. עכשיו פרס בהחלט יוכל לומר בגאווה כי הוא עושה לביתו. מדובר בסכומים גדולים ובחברות ידועות.

כמצופה התגובות במערכת הפוליטית מעורבות חברת הכנסת שלי יחימוביץ' (המחנה הציוני) הגיבה: "ידעתי שהוא אוהב כבוד, מתברר שגם כסף. מיותר, תמוה, מרגיז, מביך. מדברים על שלום. ועל כסף".

חברת הכנסת זהבה גלאון (מרצ) אמרה "יש לי המון הערכה כלפי הנשיא לשעבר פרס והפעילות ארוכת השנים שלו לטובת הציבור ולטובת הדברים שהוא מאמין בהם ודווקא בגלל זה אני נדהמת ומתביישת. בתמורה ל-30 אלף דולר בחודש הנשיא לשעבר פרס יעבוד בשביל בנק הפועלים ועל פי ההערכות יעזור לבנק להילחם נגד רפורמות צודקות שנועדו לשים סוף לאלף הדרכים שבהן הוא עושק את לקוחותיו".

היא הוסיפה כי "את כל מה שצבר בתקופת כהונתו – הקשרים בעולם ובארץ, האהדה הציבורית, ההיכרות האינטימית עם בית הנשיא ועם משרדי הממשלה השונים – הוא הולך לנצל לטובת האינטרסים של בנק הפועלים ומנהליו. זה כל כך לא נתפס שהכנסת אפילו לא טרחה לחוקק חוקי צינון נגד התנהלות כזאת, וזה יהיה עצוב מאוד אם נידרש לעשות זאת עכשיו".

גלאון המשיכה ואמרה: "אני קוראת כאן לנשיא לשעבר פרס – עשית כל כך הרבה למען הציבור בישראל, הרווחת את מעמדך ביושר ובעבודה קשה, אל תוותר על כל זה. האמון חסר התקדים שקיבלת מהציבור הישראלי מחייב אותך ליותר. אחרי כל כך הרבה שנים כאזרח מספר 1, אין לך את הפריבילגיה להתנהג כמו סתם אזרח".

חברת הכנסת מירי רגב (ליכוד) הגיבה גם היא והדגישה כי "ללא ספק יהיה מעניין לראות את פרס מסתובב בכנסת עם הסרט הכתום המיועד ללוביסטים. זה פשוט לא ייאמן. הנשיא לשעבר שמעון פרס, על פי הפרסום ב'דה-מרקר', סגר חוזה עם בנק הפועלים שלפיו יקבל 30 אלף דולר לקידום עינייני הבנק. יש נשיאים לשעבר שעסוקים בהתחממות כדור הארץ, שלום עולמי וסיוע לאוכלוסיות חלשות, אבל הנשיא שלנו בחר דווקא לסייע לבנק הפועלים בתשלום . זה קצת תמוה שמי שחוגג יום הולדת בעלות של מיליוני שקלים וסוגר חוזה מול בנק מכנה את מדיניות נתניהו 'קפיטליזם חזירי'".

מנורה לא רוצה לקוחות חרדים

בחברת מנורה לא רוצים לקוחות חרדים כך עולה מעיון מפסק דין שניתן לפני כחודש בבית המשפט מדובר באדם חרדי שפגע ברכב של אדם נוסף שגם הוא חרדי השניים החליפו פרטים והנפגע פנה לחברת הביטוח מנורה על מנת לקבל החזר כספי.

בחברת הביטוח עשו הכל בכדי להוכיח כי בין הפוגע לנפגע יש קשר. חוקר פרטי התייצב בבית המשפט וטען שמאחר והשניים חרדים הם עשו יד אחת להוציא מחברת הביטוח כספים שלא כדין. השניים טענו כי הם לא מכירים אחד את השני וההיכרות שלהם היא כתוצאה מאותה טענה. סוף טוב הכל טוב בית המשפט דחה את טענת חברת מנורה והורה לה לשלם פיצויים והוצאות משפט.

חברות הביטוח עושות הכל בכדי לא לשלם פיצויים למבוטחים אלא שמנורה הגדליה לעשות היא הלכה להכתים ציבור שלם. ההצרה שהיא נתנה לבית המשפט חושפת את השקפת עולמה של החברה על המגזר החרדי.

חשוב להעביר מסר ברור לחברת מנורה הציבור החרדי הוא ציבור חכם הוא מבין כי אתם לא רוצים אותו ולכן כל חרדי ידיר את רגליו מהחברה הזאת. ראוי לארגן חרם צרכנים חרדי כנגד החברה



0 תגובות